mbarara2012.reismee.nl

Wist je dat...?

Wist je dat in Uganda...

• - Mattie heeft geleerd dat peper in de neus enorm pijnlijk kan zijn

• - Jolinde hier het meeste ‘touche' heeft bij de Ugandezen

• - Nele gaat joggen met wandelschoenen

• - We gaan aerobicen met dikke vrouwen en oude mannen

• - We de vraag stelden aan een Ugandese man: Do you cook sometimes? En we het antwoord kregen: Yes, I sometimes boil some tea

• - We elke morgen ananas, mango en banaan eten. Een ananas kost welgeteld €0,66!

• - Nele een doos cornflakes van 1kg gekocht heeft

• - We elke zondagmorgen wakker worden van het gospel gezang
  • - Mattie eigenhandig een tweeling ter wereld gebracht heeft
  • - Nele al vlot infusen kan steken bij neonaten
  • - Jolinde dit weekend naar het Queen Elisabeth National Park gegaan is en Nele en Mattie naar Lake Mburo National Park: let the safari begin!
  • - We 's nachts in het Lake Mburo nationaal park omsingeld werden door knorrende Pumba's
  • - Onze gids Rebecca ons tijdens de ochtendwandeling plots in paniek schoot voor een nogal dichtbijzijnde buffel (10m), gevolgd door een snelle wandeling in de andere richting
  • - We al ‘masters' zijn in het afbieden, Mattie biedt zelfs onder de lokale prijs
  • - Ugandezen echt niet kunnen zwemmen!
  • - We hier vaak écht lekker met ons drietjes koken
  • - Mattie is uitgevraagd door haar professor gynaecologie
  • - Pringels, Teddy bear cookies en oreo's hier de beste snack zijn
  • - We 3 stukjes geit gekocht hebben op de markt (Nele had pech met haar stukje ‘vet')
  • - We onze heupen leren ‘losshaken' in de lokale club ‘Heat'
  • - We fier zijn op onze 3 liefjes!
  • - We in het weekend vaak geen elektriciteit hebben, waardoor we noodgedwongen op restaurant moeten gaan eten ;)
  • - Ugandezen geen kruiden gebruiken (Michiel, breng je Harisa mee zegt Nele ;) )
  • - Jolinde een olifant gezien heeft!
  • - We volgende week afspreken met onze Kampala-vriendjes
  • - Er hier vorige week een Ebola-gerucht de ronde deed onder de Mzungu's
  • - We elke dag ons leven wagen bij het oversteken van de straat
  • - We al helemaal fan zijn van de boda-ritjes
  • - We de regen en het onweer alsmaar beter kunnen inschatten en schuilen bij een tankstation
  • We het hier écht goed hebben en elke dag genieten!!!