mbarara2012.reismee.nl

Wist je dat...?

Wist je dat in Uganda...

• - Mattie heeft geleerd dat peper in de neus enorm pijnlijk kan zijn

• - Jolinde hier het meeste ‘touche' heeft bij de Ugandezen

• - Nele gaat joggen met wandelschoenen

• - We gaan aerobicen met dikke vrouwen en oude mannen

• - We de vraag stelden aan een Ugandese man: Do you cook sometimes? En we het antwoord kregen: Yes, I sometimes boil some tea

• - We elke morgen ananas, mango en banaan eten. Een ananas kost welgeteld €0,66!

• - Nele een doos cornflakes van 1kg gekocht heeft

• - We elke zondagmorgen wakker worden van het gospel gezang
  • - Mattie eigenhandig een tweeling ter wereld gebracht heeft
  • - Nele al vlot infusen kan steken bij neonaten
  • - Jolinde dit weekend naar het Queen Elisabeth National Park gegaan is en Nele en Mattie naar Lake Mburo National Park: let the safari begin!
  • - We 's nachts in het Lake Mburo nationaal park omsingeld werden door knorrende Pumba's
  • - Onze gids Rebecca ons tijdens de ochtendwandeling plots in paniek schoot voor een nogal dichtbijzijnde buffel (10m), gevolgd door een snelle wandeling in de andere richting
  • - We al ‘masters' zijn in het afbieden, Mattie biedt zelfs onder de lokale prijs
  • - Ugandezen echt niet kunnen zwemmen!
  • - We hier vaak écht lekker met ons drietjes koken
  • - Mattie is uitgevraagd door haar professor gynaecologie
  • - Pringels, Teddy bear cookies en oreo's hier de beste snack zijn
  • - We 3 stukjes geit gekocht hebben op de markt (Nele had pech met haar stukje ‘vet')
  • - We onze heupen leren ‘losshaken' in de lokale club ‘Heat'
  • - We fier zijn op onze 3 liefjes!
  • - We in het weekend vaak geen elektriciteit hebben, waardoor we noodgedwongen op restaurant moeten gaan eten ;)
  • - Ugandezen geen kruiden gebruiken (Michiel, breng je Harisa mee zegt Nele ;) )
  • - Jolinde een olifant gezien heeft!
  • - We volgende week afspreken met onze Kampala-vriendjes
  • - Er hier vorige week een Ebola-gerucht de ronde deed onder de Mzungu's
  • - We elke dag ons leven wagen bij het oversteken van de straat
  • - We al helemaal fan zijn van de boda-ritjes
  • - We de regen en het onweer alsmaar beter kunnen inschatten en schuilen bij een tankstation
  • We het hier écht goed hebben en elke dag genieten!!!

Céline Van Gutte

Wist je dat:
- je mij enorm veel zin doet krijgen om ook te vertrekken ;-)
Heel leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen! Geniet daar nog volop!
Groetjes

sonja ( mama heidi)

Wist jij Mattie,
dat Heidi haar verhalen mij het gevoel geven 30 jaar te vroeg geboren te zijn en dat jullie verhalen dat nog eens benadrukken.
Geniet er van, zo een ervaring kan je alleen maar rijker maken (al is het niet financieel)

Ria R

Wist je dat:
- wij nog moeten wennen aan het idee dat jullie op safari gaan ...
- wij aan iedereen vertellen over jullie stoere avonturen.

Elza, Tante Lieve, Manuel, Jan,

Hou je kloek zegt tante Lieve, we hebben je foto's bekeken en stel het daar heel goed, en " kom met geene oegandees naar huis" zegt tante Elza. Kijk er zoveel mogelijk rond zegt Manuel want het is gauw voorbij. Daaag Jolinde. We blijven je blog volgen.